torsdag 25 februari 2010

Roadtrip!

Hallå där!
Fick en liten reality check hemifrån igår och det ser ju heeelt galet ut. Börjar nästan tro morsan lärt sig photoshop eller nåt?! Snö i mängder, finns ju numera inget som helst reason att bo mer norrut än Linköping.

Vi å andra sidan får nöja oss med en kalldusch för att kyla ner oss eller en VIP buss för de är som en frysfack. Vintertröjan har åkt samt öronpropparna för musiken i Malaysia är inte direkt som fågelkvitter. Musiken är ju inte heller i mysvolym utan mer i stil med en tysk elektronika club. Jag är iallafall riktigt nöjd med att befinna mig i Malaysia för jag blev haffad i passkontrollen utan någon ut-stämpel från Thailand. Hur det gick till vet jag inte men thai snubben som kolla mitt pass måste ha missat det helt. Efter lite diskussion och många please behövde jag inte vända tillbaka till Thailand. SKÖNT! =) Var tydligen ett annat svenskgäng med samma problem så ska numera hålla koll på stämplarna.

Langkawi, ön vi hållit till på har varit riktigt underhållande. Vi har bott på ett doorm med 10 bäddar för oss själva.Eller iallafall ett tag innan ett par från härliga östergötland checkade in. Blev en hel del snack om hur fint det skulle vara med lite blodpudding en svensk frukost. Suget börjar tillta rejält men jag tänker inte vika ner mig och köpa köttbullar i någon försvenskad restaurang.

Resan första roadtrip är numera avklarad, vi bockade av allt obligatoriskt moment dvs adrenalin, vara helt lost, ap romantik samt 4 kartläsare och en häcklad förare. Mattias, vår egen michael schumacher rattade fram oss med måttlig framgång. Han verkligen mosade växellådan. Antagligen för att det var första gången med vänsterhanden på spaken. En malay var också ruskigt nära att får sig en tryckare av vår minimala bil och vi gjorde fler u-svängar än vad jag får ihop på ett år.

Beach 2010 börjar ge sina resultat och snart kan solkrämen lämnas hemma. Kawis beach var inte mycket att hänga i julgranen men desto roligare nattetid. En brasa och en tax free vodka för 42 spänn ledde till en lätt episk fest på stranden.


/Tunek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar