onsdag 10 februari 2010

Big, BIG burgers and fishmemories

Då var vi på ön Koh Phi Phi som symboliserar allt annat Thailand. Ärligt talat så är det en lägre grad av etnicitet här än i Sverige. Tack vare våra öppna planer har vi kunnat lämna ön för länge sen, men de underbara människorna från kryssningen har varit med oss hela tiden så vistelsen här har varit sjukt trevlig.

En sak som jag inte räknat med är att träffa så mkt nya folk, iaf inte som resekamrater. Varje gång vi åker till en ny plats har vi alltid nya vänner med oss. Nästa anhalt är Krabi o här är vi med två mysiga tjejer från Danmark (som flörtar med tanken om att de är svenskar, men alla som kan geografi vet vilken land Skåne tillhör). Jag hoppas att detta är en pågående trend då jag älskar det!

Vi har varit lite sjuka på sistone, men det har inte stoppat oss från att festa. Igår hade vi för en gångs skull planerat sömn o mat så att vi inte skulle däcka vid 1 som vi alltid gör, men även denna utgång blev annat än tänkt. Herr Henning kan behöva lära sig disponera mängden alkohol lite bättre då kvällen slutade på en bänk vid stranden och en mobiltelefon på vift. I allmänhet var det en trevlig kväll, men jag skulle kanske behöva stänga av min storebror-gen för fortsatt lycka. Tänka sig att 19 åringar betraktas som för unga. Låter som ett jobb för Dr Phil, eller så är det bara så pass att jag saknar min bästa vän...you know it lillasyster ;)

Jag skulle kunna skriva om the burger challenge, men bara tanken av det får mig att spy. Det är bara kolla före o efter bilderna nedan så förstår ni. Det roliga var att jag hade på mig min Mr Jihad-tröja på mig o kommentaren "I'm about to blow" blev en riktig hit.

Låtvalet den här gången blir lite annorlunda. Vi hade allsång utanför våra bungalows med ett gäng Nyköpingsbor där en av dem - Micke Kalin - bjöd på en egen klockren låt, så klicka på länken bredvid så får ni höra på en kommande svensk hitlåt. www.mickekalin.se






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar