onsdag 10 februari 2010

Phi-Phi !

Idag firar eller sörjer vi att en månad av resan har svichat förbi. En månads resande kändes på förhand lååångt men det har gått som på räls. Nu börjar man bli skönt förvirrad för jag har ingen aning om det är måndag eller lördag. Man kan ju iallafall hoppas att det beror på att man är avslappnad och att det inte är buckets som satt sina spår.

Här på Phi Phi kryllar det verkligen av svenskar. Det är verkligen som svensk sommar om man byter ut sillen mot padthai. Stället vi bor på är en urmysig liten bungalow by som känns som ett kollektiv. Igår var det allsång på tapeten med resten av svenskarna på chanu. Resten av kvällen känns lite dimmig =D Det här med free buckets är verkligen på gott och ont. Gratis är alltid gott trots att den inhemska whiskyn smakar röv. Den där free buckten visa sig inte vara helt gratis eftersom min mobil helt plötsligt var borta...tur att det var elgigantens sneak modell men faen jag och mobiler funkar verkligen inte!

Två killar som vi träffa på kryssningen tipsa oss om en bar på ön som skulle ha ett meal enligt "Eat this and u get it for free". Ser mig själv lite som en maskin när det gäller att äta samt tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna så utmaning antagen. Men wooow vilken jäkla hamburgare som rulla ut efter en timmes hårt arbete av kockarna. Vi insåg snabbt att det var alldeles för mycket för en person så vi dela på lasset. Efter 23 min svettigt ätande var fettbomben nere i våra kaggar men som det tog emot. Kan fortfarande inte fatta hur man kan fixa det själv men rekordet var tydligen på 14 min. Jag bockar och bugar ! Denna Bigmac stillade iallafall suget på västerländsk mat...mår fortfarande illa av tanken på den kvällen.



Phi-Phi är lite lätt överbefolkat av turister och inget för den som vill ha sina egna 10 kvadratmeter på stranden. Efter våra dagar på ön är iallfall partysuget en aning stillat vilket känns fint då malaysia är riktigt nära. Där blir det att byta ut ölen mot orangutanger .




/HENNING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar