lördag 20 februari 2010

Haircut ala asia

Bye Bye Thailand. Våra sista 3 nätter spenderades pö ön Lipe. Snacka om paradis ö med kritvit sand och magnifikt vatten. Tyvärr var stranden befolkad av personer med en aning högre medelålder än oss. Vi satte igång en skallgångskedja efter en vettig bar men det sluta med att jag skaffa mig en ny frisyr. Boendet här är faktiskt bästa so far vilket lett till några efterlängtade sovmorgonar utan att en tupp som försöker hävda sig. Shad har legat nersjukad med hosta så har själv fått explora omgivningen. Blev en endags tur ut i reservatet med snorkling och allmänt slappande på stranden. Umgänget stod tyskar för så nu är min gymnasietyska hetare än någonsin.

Beachen har släppt fram min kulturella sida och jag har faktiskt plöjt igenom två böcker! Inte något i stil med kafka utan två deckare, Levande begravd och Marionetter. Imponerande med tanke på att det inte blivit någon sedan Röde orm i gymnasiet. Det där med att läsa mellan raderna börjar bli kung på för att det är allt för ofta jag inte har en aning om vad jag läst om de sista 10 min =)
Mycket trevlig läsning så båda får tummen upp. Ska bli kul och se om det där med skönlitteratur fortsätter att vara en del av livet när man kommer hem. Tvivlar dock starkt på det då det känns som en utväg då man har obegränsat med fritid =D

Imorrn blir det färja till Malaysia. Dags att byta buddha mot allah. Detta betyder bland annat NO drugs och jag ska ha min väska under uppsikt i klass med white house övervakning. Vill inte göra en Annika och spendera 30 år i malaysia, så kul är inte asien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar