onsdag 3 februari 2010

Kan man toppa detta?

Henning har uppdaterat er om senaste tidens händelser o min ofantliga miss, så jag tänker bara berätta om dykningen och vår kryssning med 15 dyk, underbart god mat o trevliga människor.

Känner ni igen känslan man får av att ha sett en magisk film? Om inte så är det som att tappa andan lite. Man fylls upp med rofylld glädje o känner sig helt komplett. Jag har länge letat efter en plats som jag faktiskt längtar till o känner mig trygg med. Jag trodde aldrig att det skulle vara havet, men så är det.

Det hela är lite som Avatar, allt är löjligt färgglatt o helt utom den värld vi vanligtvis upplever. Fiskarna finns i alla former o nyanser, vattnet är 30 grader o kristallklart, men det mest underbara - o även det som är svårast att ta in - att allt är verkligt. Havet gör sig påmind om detta genom vassa rev/klippkanter, maneter/plankton som bränner en - vilket händer titt som tätt - o om man har otur via hajar o dragon-, scorpion- eller lionfish. Så det är allt annat än att sitta i soffan o stirra sig blind på TVn.

Mitt största problem med dykningen är rätt komisk, jag kan inte sluta le! När man ler kan inte masken hålla tätt så då får man in en massa vatten. Idag blev jag omringad av 200 olika fiskarter - alla i tusentals - och jag blev så sjukt lycklig att jag än en gång fick in en massa vatten. Skulle va skönt att gå ett dyk utan att få saltvatten i ögonen, så nästa dyk ska jag låta bli att le..men ni känner mig, that will never happen ;)

CoOlaSte uPpLevElsEn: En Leopardhaj simmade rakt mot mig för att först ge vika en enda meter bort. Upplevelsen var bitterljuv då en strömlinjeformade skönheten var vacker o skräckinjagande på samma gång.

Andra coola invånare: Green Turtle, Giant Moray, Blacktip Shark, Nemo o hans vänner, Barracudas, Angelfish, Giant Travelli, Tonfisk, m.m. Min personliga favorit är rätt gay, men jag bryr mig inte för att det är den vackraste varelsen på den här planeten: Sjöhästen.


Afasi & Filthy - Natten till idag



Galna jävla tjecker, stängde av tanken på sin kompis under vattnet som "skämt". Grymt roliga killar i övrigt, även om dem är lite on the crazy side =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar