onsdag 17 februari 2010

Schtek!

Thailand är verkligen ett paradis men det har självklart sina baksidor. Vissa lukter här på ön kan man verkligen klara sig utan för de känns verkligen som en smäll i ansiktet. Speciellt när man sitter och avnjuter sina fina nudelsoppa vill man inte ha en touch av avlopp rakt i fejjat.

http://www.youtube.com/watch?v=zLq2-uZd5LY

Det kryllar även av insekter, speciellt små gynnare som bits. På phi phi verkade mer eller mindre alla drabbade av bed bugs. Mikroskopiskt små as som gömmer sig i sängen och väntar in att man ska somna. De biter verkligen sönder en, min ena arm såg ut som en puckelpist! Inte schönn at all.

Nu har vi hängt i några dagar på Krabi och det har verkligen varit top notch. Riktigt grymma sandstränder med listerinfärgat vatten omringat av branta klippväggar. I den här miljön är stek faktorn hög och jag lär inte varit så här brun sedan jag lämna dagis och börja lira aqua soccer. Så iår får du ligga i farsan om du ska komma i fatt!

I förrgår stack vi ut på en 4 island tour som var värt varenda öre. För 100 ynka spänn fick man en heldag med mat, 4 super öar och grym snorkling. Valuta för pengarna så in i bomben!

Ordet fiske vill jag inte höra mer för det verkar vara någon där uppe som bestämt sig för att jag ska ha värsta torkan ever. Sista turen blev en besvikelse där nästan alla lyckades få upp ett monster utan jag och då menar jag verkligen fisk i uber size. Jag skyller allt på min guide...han var helt enkelt jätte kass.

Är nu på g till koh lipeh som ligger precis vid gränsen till malaysia. Ryktena säger paradis =D Ser nu att Kalla kammat hem ett guld och får ett fett sug efter lite svensk TV.Får nöja mig med thailändsk såpa som får tre kronor att framstå som ett mästerverk.

/Henning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar