onsdag 17 februari 2010

Nipples

Jag har förstått vid det här laget att Östergötlands landskap skiljer sig från Lappland och Skånes, men naturvariationerna mellan de olika thailändska provinserna är helt klart mkt tydligare! Krabis unika klippformationer erbjöd - förutom en underbar utsikt - riktigt cool klättring.

Nu önskar jag att jag kunde säga att jag är en erfaren klättrare, men nej. Under den underbara dagen på lyxresorten - där Henning fiskade - lyckades jag på nåt vänster få nackspärr. Inte så konstigt då jag sov på varenda lilla plats jag såg; gräset, stolen, poolen, den mysiga bambuverandan, you name it! Lätt en av de bästa dagarna här i Thailand! Henning var däremot så bitter över sitt nollfiske att man kunde känna smaken av det i luften. Jag har lite samvete över detta så jag undrar inte om nackspärren inte är undermedveten, who knows?

Aktivitetsmässigt fick jag nöja mig med att kajaka. Det var smått smärtsamt pga nackspärren men den mest smärtsamma smällen fick min stolthet ta; jag lyckades hålla traditionen vid liv där jag välter båten. Jag önskar att jag kunde skylla det på Maria - tjejen - men det kan jag inte. Jag är rätt säker på att problemet ligger i att jag har alldeles för starka armar o tar därmed alldeles för kraftiga årtag...yeah, you heard me! Det räcker med det fula flinet jag får av Henning varje gång samtalsämnet kommer upp, ska fan kväva honom i sömnen nästa gång (jag bara skojar Sonja, din son är säker i mitt sällskap...än så länge).

När vi ändå är inne på aggressiva handlingar så kan jag likväl passa på att nämna Krabis baksida; doften. Längs med den östra stranden smyger den upp på en o våldför sig på luktsinnet. Som om inte det va nog så blev jag även biten right on nipple av en liten fisk under vår Four Island Tour - som tillsammans med Oil Massage är det bästa o mest underbara man kan göra för under 100 lappen Thailand! Lyckligtvis var det inte en barracuda, så man ska väl inte klaga, den är fortfarande kvar...om än lite öm.

Sen så var det ju alla hjärtans dag i söndags. Det är egentligen bara ett kommersiellt skitjippo, men vem försöker jag lura? Jag älskar det!! Så nånstans därute finns det en lycklig tjej som ska få dubbel dos nästa år! Dagen i sin helhet var faktiskt riktigt god. Vi hade en trevlig utekväll med tjejerna o jag fick ett antal kyssar av en viss Lily...som må vara en boaorm men nonetheless en hona.


Amber Pacific - Tiger Lily...kändes passande ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar