torsdag 4 februari 2010

Haaaalllååå boje! Halllååå Kaj! Kryssning på tapeten

Kryssning Similan islands

Då var man tillbaka på dry land efter 4 underbara dagar till havs =D. Vi har befunnit oss mitt ut i ingenstans och kryssat runt bland Thailands bästa dykplatser på västkusten. Live-aboard känns lite som ett dagis för vuxna där man får allt serverat på ett guldfat. Man får hjälp med allt i princip, enda platsen man får sköta sig själv är på toan =P thank god for that!

Den "lilla" tripen från Koh Tao till Khao lak där vi skulle hoppa på båten blev en aningen längre än vad jag räknat med. Efter att tagit en nattbåt på 8h från Koh Tao märker jag att en del viktiga saker inte är i min lilla röda påse. River runt lite och inser att pass, kontokort och körkort är gone!! Noooooooo! Lyckats göra ett absolut no no efter 3 veckor, mindre kul. Gör några tappra försök att få tag på ett nummer till vårat hostel men vi är ju i thailand och inte sverige så det var no idea =P

Till slut får vi dock tag på ett nummer till en thai-brud som kunde kolla upp om mitt pass var kvar i safeboxen. Som tur är var allt kvar =D Mindre kul var en add on på 16h båtfärd för att hämta skiten !! Blev en 40h restid totalt, aj aj aj =P En kryssning kunde inte komma mer lägligt =)

Om resan till Khao lak var worst ever så kompenserades det helt och hållet av de 4 dagarna på båten för det var amazing! Till och börja med var maten helt i min smak =D Buffé vid varje måltid satt ju inte helt fel med min aptit.Lämnar båten fetare än någonsin.

Huvudsaken med resan var att få 14 grymma dyk och det kan man verkligen checka av. Vattnet var typ klarar än vattnet i mitt eget badkar med sikt på 30m! =D
Vi hamna i en grupp med 4 ryssar, och som de infriade bilden av en äkta ryss. Det lukta putin lång väg. Ständiga riktigt låga skämt och helt sjuka practical jokes. Ett av deras jokes var att stänga av lufttanken hos den ena och se hur han reagera ! Som tur va gjorde det på 3m och inte 30. Skönt att de lämna oss i fred och körde sin ryska rollette för sig själva =D

Next stop blir phuket innan vi sticker till phi phi för lite partaj och en fet hamburgare...


Shad kör lite ryggträning med fria vikter... Ett par stenar, annorlund under ytan
En ny Göran Kropp?
/Henning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar