tisdag 26 januari 2010

Schtek

Öliv!

Location: Koh Tao - dykparadis på Thailands västkust

Skomode
Auch!! Dessa flip-flop som alla går runt i är verkligen en ren plåga. Visst det luftar skönt om tårna men i gengäld så gör de fötterna till en en enda stor står skorpa. Har bara gått runt i dessa plågar i några dagar nu så ska väll ge dem en chans till men det är få gånger i livet man har längtat till ett par hederliga intersport tofflor som jag gör idag.

Att resa i Thailand är ganska lätt om man tar allt vad locals säger med en nypa salt och har en fet tidsmarginal. Något som vi tar med i baggaget till nästa trip.

För att minska ner restiden så valde vi en fancy katamaren från fastlandet. Den var verkligen sjuukt snabb men shit vilken hell-ride det var. Som svensk pacifist har man ju hållt sig bort från krig men ombord på denna båt var nog det närmsta jag varit krig. Barn grät, 90% av besättningen låg och hulka, folk låg i framsidan av båten och var helt vita i skallen. Kändes lite som ett practical joke då ingen nämde något om feta vågor en en färd i stil med Balder =D Jag klara mig iallafall undan att använda spypåsensom tur va. Ser nu inga problem med att följa med Sig Hansen i sommar på Crabfishing i Bearings sea.

Men wow vilken ö detta när man väl är här! Första dagen träffa vi på en stockholmare som under 3 hektiska dygn visade oss allt vad som är värt att se på Koh Tao. Sammanfattnings vis kan man säga beach, partaj och dykning. Shark bay är en privat strand på på sydsidan av ön som blev lite av en favorit. Där låg man och myste mellan ryska olje snubbar och om man snorkla ut en 150 meter så fick man en go adrenalin kick av att titta in hajar. Var lite rädd att de skulle fatta tycket för mina sargade fötter och ta sig en mumsbit =D.

Fisken vi fångade häromdagen blev en 3 rätters kanonmiddag och jag får helt enkelt ta och ändra min inställning till fisk för det var delicous =D Här på Koh Tao har reskassan fått sig en rejäl turn så det blir lite budget kalylerande framöver! Vi har dock fastnat för en Big Game fiske tur som vi lär få svårt att hålla oss borta från =P

Här på ön har jag gjort något åt blekis faktorn, känns fint att inte längre blända thailändarna när man blottar överkroppen på stranden. Just nu känner jag mig som en blandningen mellan Hellboy/indian och ser fram mot en transition åt det lite mer bruna =D

Seya

Hellboy-tunek

Vår bungalow

Shark bay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar