torsdag 14 januari 2010

Bangkok, Kurre del 1

Jag delade upp min del i två bitar då jag skriver lika mkt som jag pratar... just det, hela j*vla tiden ;) Nonetheless! Resan hit har varit ganska problemfri om man bortser från Hennings kommunikationssvårigeheter med SAS damer och lite air conditionproblem.

Väl framme fick vi som väntat - men ändå oväntat - en kyss i nyllet av värmen. Det kändes rätt underligt att få ont i ansiktet av kylan ena dagen för att sedan möta värmen, underbart! Dock kan inte allt vara positivt, så med vår samlade erfarenhet av backpacking - en jättestor nolla - blev våra plånböcker våldtagna av en rad taxichaufförer o jag märkte dessutom att tre av mina nya kalsonger från H&M som inte alls hade den designen jag trodde, fanns liksom inte ens docka som visade det...lömska jävlar.

Första dagen - eller egentligen kvällen - hann vi bara kolla runt lite på nattmarknaden där vi bor - lite tråkiga som vi är på stadens turistgata - och blev direkt överösta med diverse erbjudanden. En mindre stolt stund var när jag missade vad en man sa - nämligen "ping pong show" (äcklig sexshow) - vände mig mig om och kollade på honom med villiga ögon men så fort Henning förklarade vad som sagts började jag istället att brista ut i skratt. Frågan var bara bisarr o surrealistisk så vem kan klandra en? Tyvärr verkar det lite smått som att folk med östasiatisk påbrå är heta på "ping pong", då dem är extra framfusiga gentemot mig o det verkar inte framgå att jag inte är intresserad för 578:onde gången! Brudarna här faller mig inte riktigt till smaken så jag satsar på att ha samma form av torrperiod som Gobiöknen...åtminstone tills jag kommer hem till sköna, bleka Sverige.

På tal om chasing tail så är det absolut inget fel på självförtroendet då man - hör o häpna- ständigt får höra "big beautiful man" hela tiden. Jag i princip jämnlång eller lite längre än de flesta men då thailändare också är väldigt smala ser mitt ryggspann ut som Godzillas! För att göra det ännu roligare stod en hop brudar o fnittrade med flirtande blickar medan man testade en t-shirt - omklädningsrum finns sällan till hands - och den här formen av komplimang har jag aldrig varit med om, men jag fick veta hur det är att vara Brad Pitt en stund..skratta på ni bara, I don't care! ;)


Tänkte passa på att rekommendera en grupps samtliga låtar istället för en enda låt då hennes röst är helt magisk: He is we (finns på purevolume.com)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar