onsdag 20 januari 2010

Kanchanaburi

Bara för att motbevisa Henning ska jag skriva kort som fan...enligt mina mått ;)

Ni vet när man ser på en bild som är helt magisk o tänker att bilden är retuscherad? Erawan falls är utom denna planet på bilder men i verkligheten...är den t o m ännu vackrare!! Det var en sån ofattbar fröjd för ögonen att vi valde att stanna kvar o åka dit igen.

Dock slutade inte upplevelserna upp vacker natur. Grymt coola fiskar gjorde rent våra fötter utan att det gjorde ont - de bits ju - o vi stötte även på riktigt små o söta apor. För att göra det ännu roligare ville ett flertal thaibrudar ta bilder o ge en o annan puss på kinden...mmm, I'm a peace of candy. Jag trodde det va den långa blonda Henning som skulle få den uppmärksamheten men korta håriga kurder är tydligen mer exostiska xD

Staden i sig, Kanchanaburi, var riktigt vacker o vi bodde vid floden Kwai som erbjuder allt man kan önska sig; fisk, vacker natur o svalkande vatten. Jag önskar att jag hade tagit en bild på engelsmannen som gav väldigt många goda råd då hans frus mat var resans absolut godaste. Dock kostade den lite mer Hennings nämda mitt smeten bland lokalborna.

Ni som känner mig vet hur mkt jag älskar tigrar, men tyvärr slutade resan upp till Tiger temple med besvikelse. Tigrarna var - om än bara lite - drogade o det var oerhört tråkigt att inte få se dessa djur i deras fulla glory. Jag ville verkligen ta på en tiger som kunde snetända, it would've been an awesome way to go ;)

Däremot var färden dit mycket närmare till döden. Vår chaufför var nämligen enarmad och valde inte bara att köra som en tok men även tala i telefon med den enda vettiga arm han hade! Vad styrde han denna minibus i 120 km/h då? Sin armbåge! Profiler finns det alltså gott om.

För att korta ner tar vi ett par citat istället:

"Kolla vilken söt liten bebis apa" (varpå den flippar ur totalt o börar attackera Henning - som sin vana trogen - börjar skrika som en liten flicka o springa iväg)

"Jag tror mina kulor har flätat sig" (Jag fick testikeltorsion efter ett mindre lyckat dyk - finns på film)

"I liky yuu, big handsome man" (Vilken skämt egentligen)

"Kan du sluta ta bilder på ditt paket?" (Hennings kommer förmodligen inte bli fotograf)

"FAAAN, jävla f*ttmobil!" (Ännu en gång, Hennings tekniska kvalitéer o tålamod...har sagts en sisådär 200 ggr under den nio dagar gamla resan)


P.O.D - Youth of the nation (it never gets old)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar