lördag 3 april 2010

Hav, regn o annat kladd


The sun is shining, the weather is good. Eller vänta nu, inte alls faktiskt. Det har regnat konstant i en vecka nu o det enda jag finner nöje i är att sällskapet på vårt dorm...som är så himla grymt! Visserligen är det fortfarande 30 grader i luften så det är väl inte fullt så illa som det kan vara.

I denna lilla lilla värld möter man tydligen på bekanta t o m när man är på andra sidan jorden, i det är här fallet Matilda. I receptionen på mitt hostel (av de 30 som fanns i området); "Är det Matilda? Nee, det kan ju det inte vara, bara nån som liknar henne", varpå hon vänder sig om o "Shad! Vad gör du här?". Som sagt en liten - men underbar - värld.

Nu var det dags att uppfylla nästa stora dröm; Great Barrier Reef!! Med våra ekonomiska sinnen spetsade o klara lyckades vi få jobb på båten vi dök med, så vi behövde bara betala för 5 av de 12 dyken, sweeet! Dock kom hade det sitt lilla pris, vi tvingades jobba som slavar, bl a i ett kylrum som var lika härligt som tidigare relationer. "Aww, stackars Shad". Inte? Kanske inte, det finns alltid nåt fint som väntar runt hörnet bara man har tålamod... men vad vore livet utan drama? Allt som allt var det ändå värt det. Dyken var kanske inte i kaliber med Similan eller Sipadan, men det är inte heller så konstigt med tanke på vädret (dåligt siktdjup) o alla döda korallrev (dåliga människor). Vi såg sjukt coola grejer som hajar, gigantiska fiskar o sköldpaddor i mängder o vi åt lyxmat 3 ggr om dagen, så med de rådande förhållandena vore man bra otacksam om man önskade sig mer.

Jag väl en hel del mer att skriva, men jag har äntligen lärt mig vissa bör man hålla för sig själv, kallas nåt väldigt konstigt, "privatliv" tror jag :) En sista grej; Nu är mina kockkunskaper bli så pass bra att skiten börjar smaka bra! Nu behöver jag bara flytta ut helt å hållet så är man en färdigodlad man! Dock får det vänta, jag sparar 80 000 kr/år med tanke på studierna...o kanske kanske är det även så att jag älskar min plåga till familj.

John Mayer - Free Falling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar