tisdag 26 april 2011

Paradise

Oj...oj...oj. Hela idén med att åka till Bali var i princip att bara surfa o sola, men efter några små turer inåt landet så stuvade vi om våra planer och ja...låt oss säga att det inte surfats värst mkt den senaste veckan.

I väntan på att Henning ska lägga upp sin del av bloggen - vilket föga förvånande tog sin tid - har följden blivit att det hänt en hel del. Så jag får ta den "korta versionen" (ja citattecknet är där för att jag är fullt medveten om att min korta version i era ögon är lika långt som Stieg Larsson trilogin...den här förklarande texten hjälpte troligen inte så mkt för att korta ner det hela...o det gjorde inte förklaringen till förklaringen heller...osv).


Så! Vi såg Uluwatus klippor, Dreamlands vackra kustområde, Padang Padangs lilla exklusiva strand o mäktiga vågor o Blue points ännu mäktigare vågor. Blue point hade varit en god plats för kussarna i Al Qaida att rekrytera självmordsbombare, för det rådde en enorm brist på självbevarelsedrift bland surfarna - 5m höga vågor o enbart rev om man misslyckade att ta dem.


Vi tog ett litet stopp i Kuta för att förfina vår egna kunskaper innan det var dags igen för nästa plats; Gilli öarna!! Den här platsen var allt jag nånsin önskat mig; Ett paradis fritt från motorfordon o alla dessa gudsförgätna försäljare. Hela ön var enbart o bara en rofylld plats med en strand som sträckte sig runt hela ön o erbjöd allt från cykelturer o kajakande till underbar lokalmat (Warung). Det enda jag inte lyckades komma undan var dem sextokiga katterna o det faktum att vi aldrig lyckas fånga fiskjävlar utomlands, men sen så kan man inte heller få allt i livet.


Jag hade sååååå gärna stannat kvar, men surfning samt dyk lockar nu med sin charm o det är dags för nästa resmål: Tulamben.



// Shaq


P.S. Att sola är tydligen en konst, för vad jag än gör så blir det bara fel. Som vanligt så är det inte helt förgäves, för att skavsåret som aldrig läker (Henning) får sig dagligen ett gott skratt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar