tisdag 3 maj 2011

Final Words

Efter dykning var det dags att fokusera på surfandet igen! Förhållandena var till skillnad från första veckan horribla o trots att vi blivit bra mkt bättre så kunde vare sig jag eller Henning undvika bli sönderslagna av vågorna. Kvällen vi stack ut o festade såg Henning ut som han blivit misshandlad av ett gäng hormonstinna flodhästar o själv hade man lyckats vrida till axeln...igen. Det som såg ut som min livs största våg blev istället en färd rakt upp i himlen, en hejdundrande smäll i vattnet o ett hårt smack i botten. Som om det inte vore nog blev man omtumlad o desorienterad av underströmmar o jag hade inte många sekunders andning kvar innan jag nådde ytan...varpå det (självfallet) kom en ny fet våg. Min bräda slets av o nu blev man tvungen att dessutom simma in till land helt utslagen o full av smärta. Det må låta sjukt att man utsätter sig själv för det här, men det är nåt med den där "perfekta vågen". När man lyckas bemästra det här oerhört mäktiga fenomenet, så får jag en känsla som jag inte kan få nån annanstans. Den absolut bästa sporten för de som gillar att utmana ödet på ett förhållandevis "säkert" sätt.

Handikappad av vågorna vände jag fokus till nästa grej: shopping!! Jag älskar att shoppa, speciellt utomlands. Det pågår ett konstant krig mellan försäljare o kunder. Den med starkast vilja kommer oftast undan med en riktigt bra deal o inte konstigt nog tilltalar detta min tävlingsinstinkt...för att inte tala om alla nya fina kläder o accessoarer!! =D Alla försäljare är emellertid rätt jobbiga o lite väl påträngande. "Massase?" (massage) hördes i varje hörna, men efter en hel dag så hade man blivit tafsad på så många ggr att man ändå fått sig en sisådär fem st helkropps. Likväl tog jag tre st ändå, det kostade ju bara 40kr samtidigt som det var sköööönt. Det är rätt imponerande hur 45kg liten tjej vid namnet Ari hade sån styrka, men Bali o dess talangfulla invånare imponerade oss i princip i alla sammanhang varje dag. Favoriten blev dock alla små knattar som surfade på vågorna som om det inte vore nåt. Alla galna vokalister som sjöng lika bra - om inte bättre - som Freddie Mercury o Bruce Springsteen kom inte långt efter. Mäktigt!

Så nu är jag hemma, sjuk o sliten från 30h resande, men ack så himla lycklig ändå. 3 veckor kändes helt perfekt o som vanligt hade detta inte alls varit lika komplett utan min bättre hälft Henning. Peace out!


// Kurre

P.S. Gud vet dock när han kommer skriva sin del. Some things just doesn't change :)

O för er som undrar; Ja, vi festade bara en enda dag trots att Bali är känt som ett av planetens bästa partyställen. Det fanns helt enkelt för mkt fint kring Bali. Vi ville dessutom inte oroa våra kärleksknyten därhemma allt för mkt ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar